שר החוץ אשכנזי בקהיר: "ההסתה מצד הרשות הפלסטינית נמשכת"

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ אשכנזי בקהיר: "ההסתה מצד הרשות הפלסטינית נמשכת"

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם שר החוץ המצרי שאמח שוקרי במעון הארחה הרשמי של משרד החוץ המצרי. השניים דנו על תהליכי ההסדרה בין ישראל לחמאס והאתגרים האזוריים

שר החוץ ומקבילו המצרי בפגישה צילום: משרד החוץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יחסי ישראל מצרים. לאחר המבצע המאסיבי ברצועת עזה והמכה הקשה שהנחיתה ישראל על חמאס, כעת מצרים נכנסת לתיווך בין השניים ודנה באפשרות של הסדרה לטווח ארוך. שר החוץ, גבי אשכנזי נפגש היום (ראשון) בקהיר עם עמיתו המצרי, סאמח שוקרי, בארמון תחריר, מעון ההארחה הרשמי של משרד החוץ המצרי.

שר החוץ אשכנזי הביע הערכתו לתפקידה ההיסטורי של מצרים בפריצת הדרך לשלום בין ישראל לבין שכנותיה ועל דאגתה ליציבות הביטחונית האיזורית והודה לו על המחוייבות המצרית לנושא. השרים שוחחו על האתגרים בכל הקשור למנגנונים למניעת התעצמות חמאס ולהסדרה מול רצועת עזה.

השר אשכנזי ציין כי המשך פעילותה של הרשות הפלסטינית בארגונים ובפורומים בינ"ל, כגון ה-ICC והמועצה לזכויות אדם פוגעת בסיכויים לשיתופי פעולה עתידיים: "ההסתה הנמשכת מצד הרשות הפלסטינית ופעילותם במוסדות הבינלאומיים מהווים מכשול משמעותי לקיומו של שיח מדיני ולצעדים בוני אמון בשטח".

עוד שוחחו השרים בנושאים אסטרטגיים אזוריים ודנו בחיזוק הקשרים הבילאטרליים בין המדינות והרחבת שיתוף הפעולה בתחומי הסחר, הכלכלה והתיירות.

שר החוץ אשכנזי אמר במפגש: "מבצע 'שומר החומות' והרחבת מעגל המדינות עימן יש לישראל הסכמי שלום, יצרו הזדמנות לחיזוק הקשרים ושיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות ערב. על כולנו מוטלת החובה לפעול לבלימת כל ניסיון לפגיעה ביציבות האיזורית על ידי ארגוני הטרור וגורמים קיצוניים דוגמת איראן ושלוחותיה"



0 תגובות